18 November 2013

Despre evolutie

Articol scris pe 12.09
Totul tinde sa se simplifice. Ma uit la o persoana. Am avut o intalnire de networking. La final, oamenii, pe rand, cate doi, patru, sase, au plecat. Am ramas sa mai contemplez. Vad o persoana stand la masa cu laptopul deschis si concentrata la ecran.
Si ma gandesc: Ia uite, oamenii tind sa lucreze simplu:
+lucreaza cand vor/pot (dupa ev.)
+le e accesibil si la indemana sa lucreze (au laptop, acces la internet)
+presupune lucru mental si nu fizic, asa cum era in trecut (preistorie, antichitate, evul mediu, epoca modena, comunism, la noi in tara etc) sau cel putin impresia mea

Nu intamplarea face ca la momentul asta sa fiu intampinat de Emil cu care am avut o discutie interesanta care m-a captivat intr-un fel, amindindu-mi ca avusesem de-a face cu bloggingul la inceput, in liceu cca 2 ani ('06-'08). Vorbeam de fotbal, fenomenul ultra, abuzuri in societate, hahaieli si alte frustrari interioare. Intre timp, valorile nu s-au schimbat. S-au imbunatatit. S-a mai dizolvat din ego etc.
[da, e acelasi pe care scriu acum]

Revenind ...
Concluzia, pe scurt: intentia oamenilor de a face bine se materializeaza in plan fizic prin actiuni vizibile din ce in ce mai mici, simple, si scurte.
Nu mai e nevoie sa te duci dimineata, trezit de la 5 pe camp sa dai cu sapa pan ala 12 in fiecare zi si sa faci asta timp de un sezon intreg doar pentru a il astepta pe urmatorul pentru a culege efectiv unele roade (rezultate).
Ceea ce este esential la o persoana in actiunile pe care le face este dorinta acestuia. Tehnologia, dupa cum se vede evolueaza exponential. Nu stiu daca mai e cazul sa intreb daca ne-am nascut cu telefon mobil, laptop, tableta, aifon etc. Dar card bancar avem? N-am zis de Google glasses tehnologia ajuta din ce in ce mai mult la eficientizarea servirii celorlalti. Asta e convingerea tehnologica suprema :). O sa repet si o sa o pun intr-o poza (maybe!): Tehnologia ajuta la o eficientizare din ce in ce mai mare a servirii nevoilor celorlalti. 
Acumm... eu am facut ETTI. Daca mi-as fi gasit pasiunea in domeniul asta, cu siguranta nu as fi stat un an pe tușă, ocupandu-ma de afaceri. As fi intrat frumos in tiparul angajatului ideal. Prin urmare, nu pot vorbi despre tehnologie concret, ci doar de tendinta evolutiei ei si impactul asupra populatiei.
Si, bineinteles ca vor exista si oameni care vor gasi tehnologia ca fiind non-benefica si poate fi folosita la fel de eficient pentru alte lucruri: informatii menite sa defaimeze, distrugeri in masa, folosirea pentru a emite frica, pentru a crea o imagine falsa, mai puternica etc.
Insa, ii accept asa cum sunt. Personal, am fost programat pe gandire pozitiva si asa imi este bine. Daca mama imi spune ca am depasit starile de vaicareala si blocajele mentale din copilarie, inseamna ca are dreptate. Pentru asta, tin sa multumesc majoritatii oamenilor din mediul in care ma invart de vreo 2 ani (daca esti unul din ei, ai sanse mari sa iti fiu recunoscator, daca nu, poti fii urmatorul :)

No comments: