09 July 2007

din sfera catharsisului

azi am terminat de citit "Alb si albastru" de Freddy Garbaci; nu am mai citit o carte din clasa a opta parca, fara exagerare; cartea asta am citit-o cu inima, fiind a unui suporter al Stiintei si descrie echipa noastra de suflet;
am sa dau si niste citate memorabile;

Atunci, in 1989 [...] Din campionatul intern nu se mai televiza nimic, iar din cupele europene norodului nu-i mai erau livrate decat jocuri cu dinamo si steaua(plus cel mai recent pui al Securitatii, Victoria Bucuresti). Din pacate, calitatea de "cea mai iubita echipa din Romania" i-a fost confectionata stelei de aparatul propagandistic al comunistilor, Nicolae Ceausescu insusi fiind simpataizant al acestei echipe, fapt cunoscut. Sigur, dinamo n-a avut acelasi noroc, militia fiind o forta infinit mai detestata decat armata.


Pe plan sportiv, echipa dinamo e cea mai pregnanta sfidare comunista la adresa ideii de competitie. S-a nascut cu epoleti, s-a hranit cu laptele propagandei si-a crescut din trisare si din intimidare. Echipa dinamo e simbolul silniciei noastre de-a sta in pozitie de drepti. E marioneta de picnic a satrapilor din militie si securitate. Echipa dinamo a furat fara jena jucatori si campionate, a intimidat arbitri, a inventat golgheteri europeni din atacanti de certa mediocritate, a calcat in picioare lege, competitie, drepturi si libertate


ceva ce mi-a adus aminte de majoratul meu ...
De ziua mea, Jan mi-a facut un cadou miscator; nu, nu e vorba de un animalut cu fundulita, ci de un tort alb-albastru, cu stema Universitatii proiectata din jeleu si frisca;


steaua a fost condusa pe teren propriu de FC Vaslui cu 1-0, iar in final a casigat cu 3-1 din doua lovituri de la 11m acordate in mod dubios. Apoi, dupa cum consemneaza Gazeta de luni, observatorul partidei le-a cerut arbitrilor si adversarilor "sa protejeze steaua", in sensul de a o feri de accidentari, cu motivarea ca e spre binele fotbalului romanesc (?!). Parca s-a ajuns prea departe. Parca pretindeam ca biorutmul nostru national e in curs de adaptare la UE, nu ca ne rostogolim iarasi in prapastia ideologica a comunismului. Iti da fiori o asemenea veste. Te ia cu frig. Partile implicate au confirmat-o, cu precizarea ca nu vad nimic deplasat aici. Eu da, cum am spus.

E evident ca e ceva foarte deplasat aici, incalci dreptul echipei de a juca asa cum doreste;
Multumesc Freddy pentru carte!

in alta orine de idei, la noapte plec la mare, prima tura

1 comment:

Anonymous said...

Multumesc pentru informatii interesante